10 sfaturi pentru pacientii cu acnee

1. Nu spălați fața în mod excesiv și folosiți săpunuri sau geluri speciale anti-acnee (de regula de 2x/zi). Pentru persoanele cu pielea grasă și cele care folosesc des make-up, se recomandă curățarea dublă, seara.

2. Stoarcerea coşurilor nu este recomandată, această manevră poate duce la agravarea inflamației și poate lăsa semne (cicatrici).

3. Folosiți produse non-comedogenice pentru make-up.

4. Nu ezitați sa cereți ajutorul unui dermatolog. Cu cât acneea este tratată mai devreme, cu atât veți avea mai mult succes și riscul apariției cicatricilor este mai scăzut. Clasic, leziunile de acnee sunt tratate cu produse pe bază de peroxid de benzoil, tretinoin(retin A), acid salicilic. Un alt derivat al vitaminei A, adapalenul, este preferatul meu pentru că nu produce iritație severă, se poate aplica și în timpul zilei, are acțiune dovedită și în tratamentul cicatricilor de acnee după o utilizare de 6 luni. În combinație cu niacinamida și licviriție, adapalenul poate trata și roșeața lăsată de leziunile de acnee.

5. Nu abandonați tratamentul dacă produce iritație locală. Apelați la medic! Vă va sfătui sau schimba schema de tratament.

6.Aveți încredere în procesul de vindecare și nu vă descurajați! Sunt necesare, în general, 6 săptămâni pentru a obține o ameliorare de 30-40% a acneei.

7. Rata de succes în tratamentul cicatricilor de acnee este de 60-80%, în funcție de aspectul sau de vechimea lor.

8. O soluție rapida pentru leziunile inflamate supărătoare este injectarea de soluții diluate de corticoid sau efectuarea unor peeling-uri.

9. În general, după obținerea rezultatelor dorite, este necesar un tratament de întreținere, care poate fi de lungă durată. Respectați întocmai recomandarea medicului!

10. Acneea are și efecte psihosociale negative. Nu lăsați această afecțiune să vă influențeze viața afectivă și socială. La ora actuală nu există cazuri sau forme de acnee care nu pot fi tratate cu succes.