Acneea la adulți

Aproape cu totii am trecut la un moment dat prin faza aceea a adolescentei in care cosurile nu ne dadeau pace. Parintii si prietenii incearca sa ne linisteasca si ne spun ca este o perioada care va trece si ca tenul ni se va curata odata ce devenim adulti. Numai ca lucrurile nu stau chiar asa. In multe cazuri, acneea poate persista chiar si dupa perioada adolescentei.

Se considera acnee adultă cea care apare după vârsta adolescenței, după 17-18 ani. Acneea poate să apară la 25, 30 chiar și 45 sau 50 de ani.

O treime dintre persoane fac acneea și pe corp, nu numai pe față.

Ceea ce putem face, este sa ne informam mai mult asupra acestei probleme si sa incercam sa intelegem care este cauza imperfectiunilor care se incapataneaza sa dispara, si cum o putem trata.

Cauze

Mulți factori pot intra în joc pentru a cauza acneea adulților, inclusiv hormonii desigur, dar și stresul, utilizarea produselor cosmetice și o creștere a bacteriilor rezistente. Multe femei adulte observă, de asemenea, apariția coșurilor în perioada premenstruală și menstruală, pe față și în jurul gurii.

Hormonale

Dezechilibrele hormonale sunt de obicei cauza acneei la adulti. Poti verifica cum stai cu nivelul hormonilor facand niste dozari hormonale, iar rezultatele pot fi interpretate de catre medicul tau ca sa hotarati daca este nevoie de vreun tratament.

Dieta

Totuși ar fi cazul sa va revizuiti obiceiurile alimentare. De exemplu, au fost cateva corelatii intre consumul de lactate si acnee. Asta din cauza ca produsele lactate pot contine hormoni care ne pot da organismul peste cap. Daca se poate, incearcati sa eliminati anumite alimente pentru o perioada de timp pentru a observa reactia la aceste schimbari. Cred ca este de la sine inteles ca e bine sa consumam cat mai multe fructe si legume proaspete si alimente cat mai putin procesate.

Cum se manifesta

Acneea este o tulburare a keratinizării sau a dezvoltării defectuoase a celulelor care acoperă glanda sebacee. Aceste celule în loc să se exfolieze ușor pe suprafață, formează un dop. Între timp, glandele sebacee continuă să secrete sebum, care înfundă porii în continuare. Bacteria care cauzează acnee, care trăiește pe piele, prosperă și înflorește în acest mediu. Această obturare persistentă, acumularea excesivă de sebum și iritarea se manifestă prin coșuri sau chisturi de acnee inflamate.

Acneea hormonala se manifesta de obicei prin cosuri profunde, dureroase si inflamate. Cel mai bine este sa lasam in pace cosurile de genul acesta, altfel pot aparea cicatrici care vor fi mai greu de tratat decat cosul in sine.

Întreruperea acestui ciclu vicios va ajuta la dispariția acneei, dar tratamentele reprezintă un proces de lungă durată și poate dura până la 6-8 săptămâni pentru o îmbunătățire considerabilă.

Tratament local

O strategie pe termen mai lung ar trebui să includă tratamente care se concentrează pe eliminarea bacteriilor ce produc acnee, reducerea sebumului, curățarea porilor și reducerea inflamației. Începeți un regim care să includă mai multe produse care vizează aceste probleme, de la produse de curățare (ce conțin acid glicolic) la serumuri (pe baza de retinol, tretinoin, adapalene, acid salicilic, peroxid de benzoil) și produse ușor hidratante (aloe vera).

Uneori e necesar și tratament pe cale orală cu doxiciclina, minociclina sau roaccutane.

Acneea de pe corp poate fi la fel de întâlnită. Combaterea acesteia necesită aceleași metode de bază ca și tratarea acneei faciale.

+ There are no comments

Add yours