Peelingul TCA CROSS

Ce este TCA?

TCA este o prescurtare pentru acid tricloroacetic, care este de obicei utilizat în concentrație scăzută (20-35%) și îmbunătățește aspectul cicatricilor.

Ce este TCA CROSS și cum funcționează?

TCA CROSS este reconstrucția chimică a cicatricilor pielii (CROSS) folosind acid tricloroacetic (TCA). Este cel mai adesea utilizat ca o procedură pentru tratarea cicatricilor acneice atrofice. Este usor, sigur și eficient.

Acneea este o afecțiune inflamatorie a pielii și poate duce la cicatrici atrofice, hipertrofice sau keloide. Cicatricile de acnee pot provoca suferințe psihologice semnificative.

Procedura TCA CROSS presupune depunerea unor cantități mici de TCA pe suprafața cicatricii atrofice. Aceasta provoacă o reacție inflamatorie locală care duce la formarea de noi fibre de colagen. Stergerea completă a cicatricilor este puțin probabil să se obțină cu o singura sedinta de tratament.

Care sunt indicațiile pentru TCA CROSS?

TCA CROSS este utilă în următoarele tipuri de cicatrice atrofică:

• Cicatrici de acnee boxed
  • Cicatricile de acnee ice-pick
  • Cicatricile de acnee rolling cu diametru mic

Cum se efectueaza TCA CROSS?

TCA CROSS este simplu de efectuat și dureaza doar câteva minute, în funcție de numărul de cicatrici care trebuie tratate. În general, sedinta se repeta la intervale de 4 săptămâni.

Un instrument fin este imbibat în TCA și excesul este îndepărtat.

După procedură

• Pielea din jurul zonelor tratate va fi roșie timp de 24 până la 48 de ore
  • După 2 până la 3 zile, se va dezvolta o crusta mică, care cade de la sine după 3 până la 7 zile
  • Se poate aplica machiaj
  • Protecția solară este recomandată pentru a reduce șansele de pigmentare.
  • Majoritatea pacienților necesită 3 până la 6 tratamente cu TCA CROSS pentru rezultate optime. Tratamentele pot fi repetate la intervale de 4 până la 8 săptămâni pe parcursul a 6 luni.

Complicațiile TCA CROSS

TCA CROSS este în general bine tolerat. Complicațiile sunt rare atunci când tratamentul este efectuat de un expert. Acestea pot include:

• Iritatie locală prelungită
  • Hiperpigmentare postinflamatorie (de obicei tranzitorie)
  • Rezultate mai putin optime

Tratamente combinate cu TCA CROSS

Tratamentele care pot fi combinate cu TCA CROSS pentru cicatricile de acnee includ:

• Retinoizi topici
  • Microneedling